SiteSearch

SiteSearch är en intern sökmotorlösning från Adobe. Själva sökmotorlösningen kommer från Omnitures uppköp av Visual sciences (Adobe har i sin tur köpt Omniture) som hade en intern sökmotorlösning i sin produktgrupp. Nu ingår SiteSearch i Adobe Online Marketing Suite, Adobes produktportfölj med olika optimeringslösningar.

Integrerat med SiteCatalyst

SiteSearch är en bra sökmotorlösning i sig, men den stora styrkan ligger i integrationen med Adobes webbstatistiksystem SiteCatalyst. Via integrationen kan man leverera sökresultat till besökaren med de bäst konverterande produkterna och innehåll baserat på dina viktigaste nyckeltal (till exempel försäljning, sidvisningar och olika typer av konvertering).

SiteCatalyst och interna sökmotorlösningar

SiteCatalyst kan integreras med alla typer av interna sökmotorlösningar (till exempel Google Mini, Google Search Appliances (GSA), UltraSeek, Microsoft Search Server, Microsoft SharePoint, Eurolings SiteSeeker och inbyggda sökmotorlösningar i webbpubliceringssystem som EPiServer, SiteVision och WordPress). Med denna typ av integration får man till exempel ut statistik på de vanligaste sökorden/sökfraser och ännu viktigare sökfraser utan träff.

SiteSearch innebär dock en massa funktioner utöver den här vanliga mätningen kring interna sökmotorer som man gör i SiteCatalyst.

Olika delar i Adobes produktportfölj

Adobe har flera olika moduler/produkter/tjänster som alla används för att optimera webbplatser och öka konvertering. Bland produkterna finns: